Wykształcenie poglądu cz. 6

By admin

Lipiec 29, 2017 O edukacji No comments

Wrażenia, które za pomocą zmysłów cisną się do umysłu, są dla niewprawnego dziecka zrazu niepochwytne, niezrozumiałe. Ale zwolna umysł przez powtarzanie się wrażeń dochodzi do świadomości kształtów oraz granic i wytwarza sobie pewne generalne wyobrażenie, które się za każdym razem odnawia, skoro następuje odpowiednie podrażnienie organów zmysłowych.

Umysł, pozostawiony sobie, w urabianiu wyobrażeń kieruje się oportunizmem. Zyskawszy pewną ilość potrzebnych do życia wyobrażeń, staje się nieczułym na dalsze wpływy, ponieważ dalsze nabywanie kosztuje go za każdym razem pewne natężenie. Powiada sobie niejako z Wergiliuszem: „dosyć łąki się napiły” i syt nabytku zasklepia się w tym, co posiadł. Jeżeli jednakże dalsze kształcenie poglądowe bierze w rękę nauka, to najpierw zyskuje umysł więcej wyobrażeń, ale zarazem nabiera formalnie większej wprawy w pojmowaniu świata zewnętrznego, a przez porównanie i odróżnianie obrazy stają się dokładniejsze. Umysł przyzwyczajony do zgłębiania i do urabiania jasno określonych obrazów może przenieść z pewnymi modyfikacjami tę zdolność nawet na pracę umysłową abstrakcyjną, czyli, kto zyskał pogląd zewnętrzny przygotowywał w umyśle grunt pod pogląd wewnętrzny t. j. operowanie niejako poglądowe pojęciami abstrakcyjnymi. W ten sposób ćwiczenie poglądu staje się przygotowaniem na myślenie.

To Cię zaciekawi:

– hologram els gdańsk
– hologram na els
– nagrody sportowe producent