Wykształcenie poglądu cz. 16

By admin

Październik 6, 2017 O edukacji No comments

Pogląd jest tak dalece podstawą interesu w nauce geografii, że nawet pogląd jednostronny tj. pogląd tylko ze strony nauczyciela już podnosi interes geograficznego nauczania. Każdy bowiem nauczyciel geografii czuje, że mniejsze wywoływa zainteresowanie u młodzieży, jeżeli w wykładzie reprodukuje uczniom obraz, który sobie sam utworzył na mocy opisu tylko słyszanego albo przeczytanego. Jeżeli opisuje Afrykę lub Amerykę, których nigdy nie widział i które zna tylko z książek, pogląd  u młodzieży jest z pewnością słabszy, ponieważ wykładający ma w umyśle tylko mglisty obraz tego, o czym mówi. Za to inaczej działa na wyobraźnię geograficzną młodzieży, skoro opisuje okolice, którą zna naocznie.

Skoro jednostronny pogląd nauczyciela działa tak ożywczo na wyobraźnią, tym lepszego skutku spodziewać się można, kiedy obie strony mają sposobność poparcia nauki oglądaniem opisywanego przedmiotu.

Lecz ćwiczenie poglądu nie ogranicza się do przedmiotów naukowych, które dają zrozumienie zjawisk świata zewnętrznego, czyli tzw. realiów. Równie skutecznym dla formalnego wykształcenia umysłowego jest ćwiczenie poglądowe umysłu w obrębie nauki językowo-historycznej.

To Cię zaciekawi:

– Adwokat w Gliwicach
– kursy języka angielskiego warszawa
– kursy na spawanie