Wykształcenie poglądu cz. 12

By admin

Lipiec 29, 2017 O edukacji No comments Tagi: edukacja włączająca, edukacja wrocław, edukacja zdrowotna, edukacja zintegrowana, edukacja żeglarska

Nauka poglądowa nie kończy się na niższym stopniu wykształcenia, ale towarzyszy nauce także na wyższych stopniach. Wszystko, co dwoma zmysłami dochodzi do umysłu, wytwarza w nim jaśniejsze obrazy, niż to, co tylko jeden zmysł doprowadza. A więc, co można nie tylko powiedzieć, ale także pokazać, trzeba uczniowi pokazać. Uczący nie powinien mieć wstrętu do kredy i tablicy, ale robić z nich najogólniejszy użytek. Czy to jest prawidło językowe, czy plan bitwy w nauce historii, czy opis biegu rzeki, czy prawo matematyczne, czy nawet zasada psychologiczna lub logiczna, jeżeli się da przedstawić graficznie, wypada użyć tego środka. Bo graficzne przedstawienie rozprasza mglistość wyobrażenia, bo wyobrażenie w ten sposób zyskane zarysowuje się plastycznie w umyśle, bo uczeń przyzwyczaja się pod wpływem graficznego obrazu myśleć dokładnie i poprawnie. Dla pomysłowości nauczyciela otwiera się tu bardzo obszerne i wdzięczne pole działania, bo nawet dla rzeczy czysto pamięciowych można znaleźć graficzne poparcie n. p. znamy nauczyciela łaciny, który usunął radykalnie błędne używanie przez uczniów wyrazu piscis (ryba) w rodzaju żeńskim przez to, że rybę wyrysował z męskim kapeluszem na głowie.

To Cię zaciekawi:

– hologram els
– kurs niemieckiego warszawa
– hologram kolekcjonerski els