Wykształcenie poglądu cz. 10

By admin

Lipiec 29, 2017 O edukacji 1 Comment Tagi: nauka a pseudonauka, nauka a religia, nauka a wiara, nauka alfabetu, nauka arabskiego

Udział w nich nie jest pozostawiony do woli uczniów, uczniowie idą na miejsce przeznaczenia najkrótszą drogą, skupieni, w porządku i karności, nauczyciel po drodze nie daje objaśnień, lecz dopiero na postoju, kiedy wszyscy uczniowie mogą słyszeć jego słowa. Jeżeli z jakichkolwiek powodów nauczyciel sam nie daje objaśnienia zwiedzanych urządzeń, lecz osoba obca, w następnej lekcji, omawiając z uczniami doznane wrażenia, nauczyciel wtłacza uzyskaną przez wycieczkę wiedzę w dotychczasowy przebieg nauki. Swobodniejszym może być powrót do budynku szkolnego, jeżeli czasu na to starczy.

Nauka poglądowa, dając poznanie otaczających nas przedmiotów i kulturalnych urządzeń, oraz ćwicząc zdolność obserwacji, staje się zarazem nauką wstępną dla wielu przedmiotów naukowych. Przede wszystkim staje się zarazem nauką ojczystego języka, bo porozumienie przy obserwowaniu musi być uchwycone w słowa. Pośrednicząc w poznawaniu rzeczy, rozszerza i pogłębia zasób słownikarski młodzieży. Samo się przez się rozumie, że nauka poglądowa musi dbać o poprawność wyrażenia.

 

Latest Comments
  1. Reklama